Rubriką rengia Rimantas Stanevičius, PVPA valdybos pirmininkas, advokatų kontoros „Ellex Valiūnas ir partneriai“ darbo teisės advokatas.
Sveiki,
Jūsų dėmesiui dar viena PVPA teisės rubrika. Šį kartą kelios įžvalgos kaip gali atrodyti personalo valdymo procesų „higiena“ iš teisinės perspektyvos.
Visų mūsų organizacijose galioja begalės tvarkų (politikų, instrukcijų, aprašų, vadovų, t.t.). Mūsų, kaip personalo valdymo žmonių, darbas yra užtikrinti, kad jos visą laiką eitų koja kojon su įmonės praktika. Kad būtų konkrečiau – paimkim darbo tvarkos taisykles arba atlygio politiką. Kažkas jas peržiūrėjo po naujojo Darbo kodekso įsigaliojimo, kažkas ne, kažkas giliau paredagavo, kažkas ne taip. Kas gali nutikti to nepadarius iki galo? Turim darbo ginčą, tarkim dėl tinkamo atsiskaitymo (priedai, premijos ir kiti panašūs dalykai). Mūsų tvarkoje parašyta, kad darbuotojams gali būti mokamos premijos vadovo sprendimu. Tačiau nieko neparašyta, kada jos gali būti nemokamos. Ir jei jau taip atsitiko, kad visiems sumokėjom, o vienam ar vienai ne – klausimas, kiek pavyks ginčo atveju apsiginti (nes tvarkoje apie tai nė žodžio).
Kita sritis, kurią nuolat reiktų „laikyti formoje“ – tai turto cirkuliaciją reglamentuojančios tvarkos (apie sandėlį, kasą, t.t.). Iš tvarkos turi būti aišku, koks darbuotojas kuriuo momentu atsako už aptariamą turtą, kaip užtikrinama, kad prie jo neprieina kam nereikia ir kaip užtikrinamas operacijų atsekamumas. Jei to nėra arba, dar blogiau, patvirtinta tvarka neatitinka faktinės tvarkos – trūkumo atveju patraukti kaltą asmenį atsakomybėn gali būti sunku.
Baigiam tradiciniu klausimu – tai ką daryti? Ogi:
- Rasti laiko, pvz., kiekvieno paskutinio mėnesio ketvirtadienio proga perskaityti po vieną (daugiau nereikia) senokai priimtą tvarką. Jau vien tai padarius, ko gero, kils daug įžvalgų;
- Neturint noro ar resurso gilesnei revizijai, bent jau panaikinti tas nuostatas, kuriomis nesivadovaujama ar kurios skamba keistai, bet ypatingai tas, kurių ne tik, kad netaikom, bet ir darom priešingai;
- Turint galimybę, į šį procesą galima įtraukti susijusius darbuotojus / vadovus – kas jiems stringa tiek taikomose praktikose, tiek patvirtintose tvarkose.
Viso to tikslas – išvengti šoko, kai iškilus ginčui atsiverčiame atitinkamą tvarką ir … suprantame, kad gal geriau susitarti, nes argumentai, deja, ne mūsų pusėje. Tiek būtų šiam kartui. Jei turite bet kokių klausimų – nesivaržykite – klauskite teisininko >>